Lasse Åberg kampanjar för nätcasino

Allt fler svenskar har som nöje att spela casino på nätet, och just nätcasinona är något som har kommit att bli lite utav en kassako för många kända svenska ansikten som ställer upp som reklamambassadörer för de olika spelbolagen – och senaste i raden att bjuda ut sitt varumärke i marknadsföringssyfte för ett casino är ingen mindre än Lasse Åberg och Sällskapsresan som nu blir spel för spelbolaget Pafs räkning.

Att spela på nätcasino blir allt populärare bland svenskarna och allt fler svenska kändisar dyker upp i spelbolagens alla olika reklamfilmer. Nu senast i raden av kända filurer är Lasse Åberg och hans filmer Sällskapsresan att dyka upp hos spelbolaget Paf. Till tidningen Resumé säger han att anledningen bakom att han ställer upp på detta är hans engagemang för Östersjöns fortlevnad. Vidare berättar han hur en del av intäkterna som genereras av kampanjen således faktiskt kommer att gå till stiftelsen Hållbara hav om donation.

Nätcasinot satsar på den svenska marknaden

Anledningen till att man på Paf valt att göra om Sällskapsresan-filmerna till en spelautomat och även använda sig av Lasse Åberg i sina reklamkampanjer är för att man nu storsatsat på den svenska spelmarknaden. Till Dagens Media säger Pafs kommunikationschef Anders Sims att man på deras sida känner en stor ära att få samarbeta Åberg, som han även kallar för ”ikon inom svensk konst och underhållning”. Han tillägger slutligen att samarbetet dem emellan är en fin bekräftelse på Paf är ett spelbolag med gott anseende, eller i alla fall så pass bra att en person som Lasse Åberg väljer att ställa upp för dem.

Detta är reklamkampanjen

  • En spelmaskin med filmen Sällskapsresan som grund
  • Digitala reklamannonser med Lasse Åberg
  • Fysiska, tryckta annonser med Lasse Åberg
  • Rörlig reklam med Lasse Åberg som sänds i tv och online

Inte första gången Åberg ställer upp

En annan anledning som Lasse Åberg uppger är varför han ställer upp för Paf är på grund av att mycket av deras intäkter går tillbaka till samhället igen och inte ner i någon privatpersons ficka. Och detta är heller inte första gången han ställer upp med Sällskapsresan och sitt eget varumärke – redan tidigare i år berättade Norrköpings Tidningar om hur man valt att göra just denna filmserie till SFI-undervisning. Då valde man att göra Åbergs karaktär Stig Helmer Olsson till ambassadör för den svenska kulturen när SFI-elever ska lära sig om Sverige i ett steg att göra det både lättare och roligare att lära sig språket och även förstå just det vi kallar för svensk kultur. Projektet kallar man ”Filmtegration” och är ett samarbete mellan C More, Eductus och SF tillsammans med SFI (Svenska för invandrare).